Om u een idee te geven Een greep uit Nederlands grootste overdekte winkelcentra* |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezoekerskarakteristieken** Frequentie winkelcentrumbezoek 47,5 keer gemiddeld per jaar per Nederlander (significant vaker dan elders in Europa), bijna evenredig verdeeld over vrouwen (48,1) en mannen (45,9) Onderverdeling: 25% meer dan eenmaal per week, 32% wekelijks, 2% nooit Winkelcentrumbezoek naar leeftijd 15 t/m 34 jaar: 44,2 keer per jaar 35 t/m 54 jaar: 50,9 keer per jaar 55 jaar en ouder: 45,1 keer per jaar Duur van winkelcentrumbezoek 81 minuten (gemiddelde lengte van het bezoek aan het winkelcentrum) Motivatie winkelcentrumbezoek 'Food shopping' geven Nederlanders als voornaamste reden voor hun meest recente bezoek Bron: * Commascom 2001 / ** Healy & Baker, Where People Shop, European Summary 2001 |